Domov
    Kategórie
    Košík
    Obľúbené
    Profil

    Textar Brzdová kvapalina DOT 3 1L

    Brzdová kvapalina je jednou z najdôležitejších kvapalín v aute. Bez neho by bezpečná jazda nebola možná, pretože brzdy by nefungovali. Brzdová kvapalina prenáša silu, ktorú vodič vyvíja na brzdový pedál, na brzdu kolesa. Aby sa zaistilo, že to vždy zvládne, musí byť brzdová kvapalina počas kontroly alebo údržby pravidelne vymieňaná.
     
    Brzdová kvapalina je hygroskopická. To znamená, že absorbuje vlhkosť zo svojho prostredia. Ak brzdová kvapalina absorbuje príliš veľa vlhkosti, teplota varu za mokra sa výrazne zníži, čo zvyšuje riziko úplného zlyhania brzdového systému pri extrémnom zaťažení.
    Príklad z kopca: Ak je noha neustále na brzde, teplota brzdovej kvapaliny sa zvýši. Keď sa dosiahne bod varu, viazaná voda začne vrieť a v brzdovom systéme sa vytvoria bubliny pary.
    Výsledok: V brzdovom systéme sa nemôže vytvárať žiadny tlak = úplné zlyhanie brzdy!
     
    Brzdová kvapalina by sa mala meniť každé dva roky. Pri výbere je potrebné dodržať špecifikácie výrobcu, pretože existujú rôzne triedy:
    DOT 3, 4, 5 a 5.1 sa líšia hlavne bodom varu a viskozitou za studena.
    DOT 3, 4 a 5.1 sú na báze glykolu,
    Na báze silikónu DOT 5.
    Čím vyššia je trieda DOT, tým vyššia je teplota varu a bod varu za mokra. Vyššie triedy DOT zvyčajne umožňujú dlhšie intervaly údržby.
     
    Špecifikácia: podľa DOT: DOT 3
    Špecifikácia:: FMVSS 116 DOT3
    Špecifikácia: ISO 4925 (Class 3)
    Špecifikácia: SAE J 1703
    Suchý bod varu [°C]: 230
    Mokrý bod varu [°C]: 140
    Celý popis
    Zľava -10%
    6,46 €
    7,18 €
    5,26 € bez DPH
    Vypredané
    Kód produktu:95001200

    Popis produktu

    Brzdová kvapalina je jednou z najdôležitejších kvapalín v aute. Bez neho by bezpečná jazda nebola možná, pretože brzdy by nefungovali. Brzdová kvapalina prenáša silu, ktorú vodič vyvíja na brzdový pedál, na brzdu kolesa. Aby sa zaistilo, že to vždy zvládne, musí byť brzdová kvapalina počas kontroly alebo údržby pravidelne vymieňaná.
     
    Brzdová kvapalina je hygroskopická. To znamená, že absorbuje vlhkosť zo svojho prostredia. Ak brzdová kvapalina absorbuje príliš veľa vlhkosti, teplota varu za mokra sa výrazne zníži, čo zvyšuje riziko úplného zlyhania brzdového systému pri extrémnom zaťažení.
    Príklad z kopca: Ak je noha neustále na brzde, teplota brzdovej kvapaliny sa zvýši. Keď sa dosiahne bod varu, viazaná voda začne vrieť a v brzdovom systéme sa vytvoria bubliny pary.
    Výsledok: V brzdovom systéme sa nemôže vytvárať žiadny tlak = úplné zlyhanie brzdy!
     
    Brzdová kvapalina by sa mala meniť každé dva roky. Pri výbere je potrebné dodržať špecifikácie výrobcu, pretože existujú rôzne triedy:
    DOT 3, 4, 5 a 5.1 sa líšia hlavne bodom varu a viskozitou za studena.
    DOT 3, 4 a 5.1 sú na báze glykolu,
    Na báze silikónu DOT 5.
    Čím vyššia je trieda DOT, tým vyššia je teplota varu a bod varu za mokra. Vyššie triedy DOT zvyčajne umožňujú dlhšie intervaly údržby.
     
    Špecifikácia: podľa DOT: DOT 3
    Špecifikácia:: FMVSS 116 DOT3
    Špecifikácia: ISO 4925 (Class 3)
    Špecifikácia: SAE J 1703
    Suchý bod varu [°C]: 230
    Mokrý bod varu [°C]: 140